Subject: FW: C-kategooria eksam 18.10.2024
From: "Ave Smirnov" <[email-masked]>
To: "info transpordiamet" <[email-masked]>
Cc: Risto Kasemäe <[email-masked]>, "Mihhail Kotov" <[email-masked]>
Date: Fri, 18 Oct 2024 15:15:27 +0300

Tere

Palun lisada antud kiri Deltasse täitmiseks Risto Kasemäele ja
kaastäitmiseks Mihhail Kotovile.

Lugupidamisega

Ave Smirnov

juhataja

Sõidukite juhtimisõiguse osakond

+372 5813 4906

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, October 18, 2024 12:48 PM
To: Ave Smirnov <[email-masked]>
Cc: Mihhail Kotov <[email-masked]>
Subject: C-kategooria eksam 18.10.2024

Tere Ave ja Mihhail

Tahaksin juhtida teie tähelepanu olukorrale, mis juhtus täna meie
ajateenijate C-kategooria riiklikul sõidueksamil, mille läbiviijaks oli
Argo Altmäe.

Eksamineerija liikus mööda Paldiski maanteed ning pöörates Haabersti
ristmikult, Ehitajate tee poole, andis ta eksamineeritavale korralduse
pöörata esimesel võimalusel paremale. Antud lõigul tekib esimene
parempöörde võimalus Ehitajate teelt Õismäe teele kohas kus pole võimalik
enne pöörde sooritamist näha veoauto sissesõidu keelumärki ( 313a). Mööda
Ehitajate teed liikudes võib näha liikluskorraldus vahendit 661. (
„Veoauto sõidu suund” näitavad C-kategooria sõiduki, traktori,
liikurmasina või neist ühega veetava autorongi ja masinrongi soovitatavat
sõidusuunda. Märgile kantud tonnide arvu korral on näidatud sellise
sõiduki, autorongi ja masinrongi, mille registrimass või mille koosseisus
olevate sõidukite registrimasside summa ületab seda arvu, soovitatav
sõidusuund)

Antud märk ei kohusta liikuma otsesuunas vaid soovitab liikuda otse suunas
ning ei saa võtta kohe kuidagi aluseks kas parempööret on võimalik
sooritada või mitte. Antud olukorras on eksamineerja ära kasutanud
liikluskorraldusliku nõrkust konkreetses kohas ning tulenevalt sellest ka
hinnanud riikliku sõidueksami mitte sooritatuks. Me kohtame ka igapäeva
liikluskorralduses olukorda, kus veoauto keelu märk paigaldatakse teele,
kus raskeveoki juht liigub, et anda juhile teadmine, kas pööret on
võimalik sooritada, ennem pöörde sooritamist. Selles konkreetses olukorras
saab juht selle informatsiooni, siis on kui on pööret juba sooritamas ning
tal puudub igasugune võimalus manööver katkestada või muuta kuidagi oma
liikumissuunda. Eksamineerija on jätnud arvestamata olukorra hindamise
juures tõsiasja, et tegemist on C-kategooria sõidukiga, mille vaateväli on
piiratud või millega manöövri katkestamine antud situatsioonis on võimatu!
Transpordiamet on korduvalt öelnud, et teooriaeksamite küsimuste pähe
õppimine või konkreetsete sõidueksamite trajektooride meelde jätmine, ei
ole soovitatav ning ei näita tegelike teadmisi ja oskusi. Sama kehtib ka
kõnealuses liiklussituatsioonis, kus kogu ristmik tuleks pähe õppida kuna
liigeldes lihtsalt ei ole võimalik märki näha või reageerida kuidagi kui
on juba manöövrit sooritama asutud!

Teisalt on antud märgi olemasolu ja paigutus üldse raskesti mõistetav kuna
Õismäele võib sisenda raskeveokiga kõikidest teistest suundadest, mistõttu
jääb arusamatuks märgi paigutuse eesmärk. Siinkohal võime öelda, et
eksamineerija on kasutanud ära eksitavat liikluskorraldust ning hinnanud
olukorra põhjendamatult eksamineeritava kahjuks ning see ei ole tegelikult
eksamineerijale kohane ega lubatud käitumine. Arvestades veel hetke
situatsiooni, kus segadus teooriaeksamitega on tekitanud kaitseväele niigi
koolituse pikenemist.

Ootaksime teie poolset selgitust olukorrale ning samuti ka kiiret
lahendust ja ehk õnnestub antud olukord lahendada ajateenijale uue
riigilõivu vaba eksami andmisega, kuna vaidemenetlus ja ka edasised
menetlused võtavad kõvasti aega, mis on niigi juba kaduma läinud.

Lugupidamisega

Mikk Sossi

Autosert. Autokool, mis hoolib!

Autokooli juhataja

Tel  +372 52 498 31

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.autosert.ee/autokool> www.autosert.ee/autokool

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.